Fraktpolicy

Vi på CatBuddy vill att din beställning ska levereras tryggt, smidigt och så snabbt som möjligt. Nedan hittar du all information om våra fraktalternativ, leveranstider och hur vi hanterar dina paket.

 


 

1. Fraktkostnader

  • Vi har alltid fri frakt på alla ordrar, oavsett pris! 

Vi erbjuder frakt inom Sverige och internationellt.

 


 

2. Leveranssätt

Vi samarbetar med pålitliga fraktbolag, såsom:

  • PostNord

  • DHL

  • EarlyBird

  • Instabox & Budbee (vid tillgänglighet)

Fraktsättet väljs automatiskt baserat på din adress för att säkerställa den snabbaste leveransvägen.

 

3. Hur din beställning levereras

Ditt paket levereras vanligtvis:

  • direkt till brevlådan

  • till dörren

  • eller till närmaste ombud om paketet är för stort eller inte kan levereras av annan anledning

Du får avisering när paketet är på väg och när det finns att hämta hos ombud.

 


 

4. Leveranstider

Vår normala leveranstid är:

  • 5–14 arbetsdagar, beroende på produkt och destination

Alla beställningar skickas från vår tillverkare/leverantör, vilket kan innebära något längre leveranstider, men ger samtidigt bättre priser och större produktutbud.

Högsäsonger som Black Week/Jul kan påverka hanteringstiden.

 


 

5. Orderhantering & spårning

  • Dina varor skickas normalt inom 24–48 timmar

  • När paketet skickats får du ett e-postmeddelande med spårningsnummer

  • Du kan följa försändelsen via våra spårningssidor eller direkt via fraktbolaget

Om du inte hittar e-posten, kontrollera gärna skräppostmappen.

 


 

6. Tull & moms

Inom Sverige tillkommer ingen tullavgift.
För internationella beställningar kan mottagarlandets regler om importmoms gälla.

Eventuella importkostnader ligger utanför oss på CatBuddy och våran kontroll.

 

7. Ej uthämtade paket

Om paketet inte hämtas ut i tid och returneras till oss kan administrativa avgifter tillkomma.
Kontakta oss alltid om du behöver hjälp att förlänga uthämtningstiden.

 


 

8. Problem med leveransen?

Om något verkar fel med din försändelse:

  • paketet är försenat

  • saknar uppdateringar

  • verkar ha fastnat

  • eller om du behöver hjälp att spåra det

…kontakta oss så hjälper vi dig direkt.

Vi försöker alltid svara inom 24 timmar – året runt.